... a znáš své PÁNEVNÍ DNO

 

Pánevní dno dělí naše tělo na horní a dolní polovinu a patří mezi svaly hlubokého stabilizačního systému tzv. „CORE“. Je umístěno na spodu pánve a tvarem by se dalo přirovnat k mělké nálevce.  Hlavní funkcí pánevního dna je podpora orgánů pánve, drží ve správné poloze dělohu a je to také uzávěrový sval konečníku, proto je důležitá jeho pevnost a síla, ale zároveň i elasticita a pružnost. Jeho správným cvičením se dá také odstranit nebo alespoň vylepšit velká spousta zdravotních problémů, jako je inkontinence, nefunkčnost břišních svalů po operacích či těhotenství, bolesti zad, ale i zlepšení sexuálního prožitku či jednoduše uvědomění si správného držení těla. Tuto pružnou spodinu pánve tvoří tři vrstvy svalů, které se uchycují na sponě stydké, kostrči a sedacích kostech. Ve svalech pánevního dna jsou otvory pro konečník, močovou trubici a u žen pochvu.

Je dobré vědět, že pánevní dno je také těžištěm naší vnitřní energie, vitality a životního projevu. Podle toho, jak neseme své tělo se pozná, zda životem tančíme, nebo se naopak váhavě a unaveně ploužíme. Cvičení s pánevním dnem je také základem všech východních cvičebních sytémů jako je jóga, tao, tai či aj., kde se pomocí speciálních dechových technik a vědomé schopnosti ovládat tyto svaly pracuje s jakoby pumpou k čerpání energie. 

Každá žena by měla své pánevní dno znát, chápat jej jako bránu ke své vnitřní ženě, umět s ním komunikovat a pracovat. Pokud se nám to podaří, vyvarujeme se problémům s únikem moči, neplodností, bolestmi v podbřišku a v zádech, zlepšíme svůj sexuální prožitek, zlepšíme funkci a vzhled břišních svalů, ale také zlepšíme své vnímání sama-sebe, rozproudíme svou ženskou energii a přirozenou intuici.

Je ale velmi důležité vědět, jak správně cvičit.

Také jsem si dříve myslela, že pokyn "stáhnout vše" nebo "jako když chceš zastavit proud moči" je ten správný. OMYL! Pánevní dno se skládá z několika vrstev a pokud budeme nesprávně zapojovat pouze tu vnější, tedy svěrače, můžeme docílit zcela opačného efektu a problémů se nezbavíme, nýbrž je prohloubíme.

A to je jistě dost zásadní informace pro většinu z vás. Protože na svých pravidelných lekcích cvičení Port de bras, Strolleringu a dalších zapojuji toto cvičení do hodin, přesně vím, jak se nově zúčastněné ženy tváří, když po nich chci, aby během cvičení pánevního dna nezapojovaly svěrače. "Ale to přece nejde!", je jejich obvyklá reakce. Když ale pak vše začnu vysvětlovat podrobněji a ony mají dostatek prostoru pro nácvik, začnou chápat. Ovšem na běžných lekcích není dostatek času, věnovat se této problematice hlouběji, přesto cítím jako takovou "povinnost" naučit ženy pracovat se svým pánevním dnem, a tak jsem se rozhodla, že povedu kurz zaměřený speciálně na pánevní dno.

V průběhu roku 2015 a 2016 proběhlo už 7 kurzů pod mým vedením a pro velký zájem pokračuji tentokrát v Praze s bonusovým tématem navíc = Rozestup břišních svalů (diastáza).

workshop  Praha

datum: 13. listopadu 2016

délka kurzu: 3-4 hodiny

den a čas konání: neděle od 16.00 - 20.00 hodin

místo konání: Praha 5

cena: 390 Kč 

Pro více informací, rezervaci a přihlášení pište na kristyna.urbanova@strollering.cz

 

foto z minulých kurzů

CO ŘÍKAJÍ ÚČASTNICE MÉHO KURZU:

"...Po mnoha letech jsem si začala uvědomovat svou ženskost jak fyzicky a psychicky. Po krátké době cvičení se mi až neuvěřitelně zlepšily sexuální prožitky..." Petra

"...Očekávala jsem, že se více do hloubky seznámím s vlastním pánevním dnem a že se dozvím, k čemu že ho vlastně máme. Myslím, že se tak stalo:-))))..." Tereza

"...Místo mi velmi vyhovovalo, je tam příjemné prostředí a díky svíčkám, vůni a čajíčku ještě příjemnější..." Lenka

"...Uvolněná a pozitivní atmosféra, pocit, že nemusím nic, co nechci, odcházela jsem vždy uvolněná, odpočatá a přitom nabitá energií..." Petra

skola-sebelasky-120x600-2.jpg

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode